3 rzeczy, które powinieneś wiedzieć jeśli obawiasz się „co ludzie powiedzą“ (a chcesz przestać)

Deutsch  English

willpl

Jeśli boisz się osądów ludzi, np. tego, co pomyślą o twoim zachowaniu, o tym co nosisz, czy co mówisz – możesz mi przybić piątkę, bo mnie ten strach paraliżował przez dekady! Ale te czasy już minęły. Długo to trwało aż zrozumiałam, że ten strach podcina skrzydła i nie pozwala w pełni cieszyć się życiem. Moja perspektywa zupełnie się zmieniła, kiedy pojęłam te rzeczy:

1. Nie mamy żadnego wpływu na to co ludzie pomyślą.

Nic a nic! Jest to jednocześnie wada jak i zaleta. Możemy być idealnie wypolerowani pod każdym kątem i w każdym calu, a i tak będziemy mieć hejterów, dla których będziemy „zbyt idealni”. Z drugiej strony przyjrzyjmy się fenomenowi tak zwanego „bad boy”. Typ spod ciemnej gwiazdy o kiepskiej reputacji na którego w żadnym wypadku nie można liczyć, a jednak zawsze znajduje liczne wielbicielki. Jak ludzie postrzegają innych zależy od ich historii, doświadczeń i – choć może się to wydać szokujące – od opinii na ich własny temat. Jeśli dany człowiek za samym sobą nie przepada zawsze będzie szukał (i znajdował) mankamentów w innych, bo uważa, że dzięki temu poczuje się lepiej.

2. 99% ocen istnieje jedynie w naszych głowach.

Dlaczego? Bo ludzie mają w zwyczaju mówić jedynie 1% tego, co naprawdę o tobie myślą. Mój mąż jest 20 lat starszy ode mnie. Dla nas nie miało to nigdy znaczenia, ale kiedy zaczęliśmy wspólne życie okolica, w której mieszkamy aż wrzała od plotek. Uczyniliśmy życie wielu ludzi bardziej interesującym (nie ma za co!:) ). Tak naprawdę tylko jedna osoba powiedziała patrząc mi prosto w oczy „jak gdzieś razem wychodzicie to ludzie muszą myśleć, że to ojciec z córką”. Na początku byłam zszokowana, ale potem byłam już tylko pod wrażeniem odwagi i otwartości tej osoby. Bo w końcu kto mówi takie rzeczy wprost? Skąd więc wiemy co ludzie o nas myślą skoro nie mówią tego wprost? Nie możesz zapytać wszystkich. Kto ma na to czas? I po co to robić? Po co się więc martwić czymś o czym się i tak nie wie? Po co to sobie wymyślać?

dsc_0315-0013. Krytyka innych nie ma na ciebie żadnego wpływu.

Powiedzmy, że kolor twoich włosów nie podoba się twojemu sąsiadowi, koleżanka z pracy nigdy w życiu by nie chciała mieć takiego chłopaka jak twój, a twoja przyjaciółka uważa, że twoje meble są bez gustu. Co to zmienia? Czy te opinie zmienią twój styl życia? Pobiegniesz od razu do sklepu i wydasz fortunę na nowe meble? Nie, oczywiście, że nie! Jeśli tobie podobają się włosy, chłopak i kanapa to na tym dyskusja się kończy. Żadna opinia nie jest w stanie cię zmienić ani zabić. Opinia nawet cię nie może ugryźć :). Mi już ona nie przeszkadza.

Ludzie mają zdanie na każdy temat. Zwłaszcza gdy nie są zbyt zadowoleni z własnego życia mają tendencję do wtrącania się w cudze i krytykują aż wióry lecą. Tak na marginesie: Jeśli chcesz przestać oceniać i krytykować innych musisz zacząć od siebie. Często przenosimy swoje braki na innych. Ja zdecydowałam się, że chcę w mojej życiu jak najmniej osądów. Dlatego też nie czuję się dobrze w towarzystwie ludzi, których hobby jest krytykowanie innych i ich unikam.

Twoje obawy zostały przez ciebie wymyślone. Ba! Nawet strach nie jest prawdziwy. Gabrielle Bernstein mówi:

F.E.A.R (strach) = False Evidence Appearing Real (fałszywy dowód wydający się prawdziwy)

A kiedy przyjdą trudne czasy powtarzaj sobie jej mantrę “miłość tego nie stworzyła, więc to nie jest prawdziwe”.

Do zobaczenia wkrótce!

2 thoughts on “3 rzeczy, które powinieneś wiedzieć jeśli obawiasz się „co ludzie powiedzą“ (a chcesz przestać)

  1. Prawda, prawda 🙂 Wszystko dzieje się w naszej głowie.Myślę, że otaczanie się fajnymi i pozytywnymi ludźmi duże znaczenie. Krytykantów i tak nie zmienimy 🙂

    Like

Leave a Reply

