Zmień swój los w kilka sekund

Deutsch  English
image-2pl

Kilka dni temu chcąc się położyć do łóżka odkryłam kawałek lizaka przyklejonego do prześcieradła. Sytuacja delikatnie mówiąc… niezbyt idealna. Dawna wersja mnie by się z tego powodu wściekła i rzucała niecenzuralnymi słowami, ale nie tym razem. Ja się uśmiechnęłam i byłam szczęśliwa. Chcecie się dowiedzieć dlaczego?

Mogłabym być zła albo rozczarowana, bo to oczywiście sprawka mojego dziecka. Lepiące się prześcieradło nie jest wymarzonym znaleziskiem, ale jedyne o czym w tym momencie pomyślałam to jakie mam szczęście, że mogę tego doświadczyć. Pomyślałam jak pięknie jest być mamą i mieć w domu małego, zdrowego i ciekawskiego rozrabiakę. Prawda jest taka, że nigdy by się to nie przytrafiło, gdybym nie miała dziecka (choć mąż przysięga, że też też mógłby to zrobić), a to najlepsze, co mi się w życiu przydarzyło i sens mojego istnienia. Nieszczęście czy szkoda też mogą spowodować to, że zdamy sobie sprawę z tego jak wiele mamy i jak bardzo jesteśmy zadowoleni.

Czy zdarzyło wam się kiedyś bez reszty wkręcić w jakiś problem, który właśnie wam stanął na drodze? Tak się daną sytuacja zestresować i zezłościć, że zatraciliście perspektywę i zapomnieliście o tym, co jest najważniejsze? A po jakimś czasie, kiedy się uspokoiliście zdaliście sobie sprawę z błahości tego problemu i że nie był wart całego tego zamieszania? Prawda jest taka, że każdą sytuację można obrócić w coś pozytywnego jeśli się tylko chce. Czasami potrzeba czasu i cierpliwości, by to dostrzec. Nieraz dystans robi swoje i objawia nam sens danej „katastrofy” po pewnym czasie. Ja optymistycznie wierzę, że jesteśmy panami (paniami!) własnego losu. Nasze myśli stają się naszą rzeczywistością, a własne myśli są jedyną na tym świecie rzeczą, nad którą mamy kontrolę. Oto kilka przykładów.

Szef doprowadza cię do szału

Twój szef jest nie w porządku, nie widzi twojego potencjału, daje ci za dużo zadań, za mało płaci, jest arogancki, itd. To wszystko się prawdopodobnie zgadza, ale wiesz co? Jest mnóstwo ludzi, którzy bez wahania wskoczyliby na twoje miejsce. Wiele osób nie ma takich możliwości jak ty – pracy za wynagrodzenie. Masz dach nad głową, co jeść i ubrania, które możesz na siebie włożyć? To jesteś bogatszy od większości ludzi na świecie. I nie zrozum mnie źle – jeśli coś jest nie tak, to jestem pierwsza w kolejce do wprowadzenia zmian, czy szukania lepszych możliwości, ale myślę, że wdzięczność i docenienie tego, co się ma to klucz do szczęścia.

image-1pl

Musisz posprzątać dom. Znowu.

Masz wrażenie, że nie robisz niczego poza sprzątaniem. Jeszcze nawet nie skończyłeś, a już możesz zaczynać od nowa. To niekończąca się opowieść, zwłaszcza gdy ma się dzieci, męża, a właściwie kogokolwiek kto z tobą mieszka i to ci spędza sen z powiek. Po pierwsze, weź głęboki oddech, a najlepiej kilka i się wyluzuj. Nikt nie jest idealny i tobie też się nie uda. Po drugie… ciesz się i bądź wdzięczny! Że masz dom, który możesz sprzątać, że masz dzieci i rodzinę, która robi bałagan, że masz możliwość patrzeć jak dzieci dorastają, uczą się i razem żyją.

l_42794e30-b4b5-11e1-a99b-e96e18500001

 

Wdepnąłeś w kupę swojego psa po przebudzeniu

Mam nadzieję, że już wiecie jaką zasadę wyznaję… ciesz się, że masz psa i że ma zdrowy układ pokarmowy! Mógłby przecież cierpieć z powodu chorób albo mogłoby go w ogóle nie być.

Jak postrzegamy świat zależy tylko od nas. Oczywiście każdemu przytrafiają się też psie kupy. Tony Robbins, który jest prawdopodobnie najpopularniejszym life coach’em świata też doświadcza negatywnych emocji. Wyznaje jednak zasadę 90 sekund – tyle czasu sobie na nie daje, po czym odpuszcza i idzie naprzód. Wszyscy mamy wpływ na to jak widzimy zarówno przeszkody, jak i nasze codzienne życie. Ja się skupiam na pozytywnych aspektach, a z reszty się śmieję. A jaki jest twój wybór?

Do zobaczenia!

2 thoughts on “Zmień swój los w kilka sekund

Leave a Reply

